Cumulus-hotellit siirtyvät Scandic-brändin alle – klassikkonimet säilytetään

Suomen suurimmaksi hotelliyritykseksi kasvanut Scandic on julkistanut brändinsä alle siirtyvien Cumulus-hotellien uudet nimet. Nimien tavoitteena on auttaa asiakasta valitsemaan sijainniltaan parhaiten omiin tarpeisiinsa sopiva hotelli. Klassikkohotellien perinteiset nimet jatkavat. Cumulus-hotellit siirtyvät Scandic-brändin alle juhannukseen mennessä.

Scandic Hotels Oy osti Restelin hotelliliiketoiminnan 29. joulukuuta 2017. Kauppa nosti Scandicin Suomen suurimmaksi hotelliyritykseksi, ja sen omistukseen siirtyneet Cumulus-hotellit ja Hotelli Seurahuone Helsinki muuttuvat Scandic-hotelleiksi. Samalla myös hotellien nimet vaihtuvat brändin mukaisiksi.

Nimien valinnassa painottuvat hotellien historia ja paikalliset erityispiirteet.

”Monilla uusista hotelleistamme on paikkakunnillaan pitkät perinteet ja ikoninen asema. Haluamme kunnioittaa näiden hotellien historiaa, mikä näkyy myös nimivalinnoissa”, kertoo Scandicin kaupallinen johtaja Christian Borg.

Uudistettujen nimien tarkoituksena on myös antaa tietoa hotellien sijainnista ja helpottaa näin hotellia etsivän kuluttajan päätöksentekoa.

”Keskustaa lähimpänä sijaitsevan hotellin nimessä on aina mukana tunnus ’City’. Vastaavasti rautatieasemaa lähimmän hotellin nimessä on tunnus ’Station’. Suurissa kaupungeissa kuten Helsingissä ja Tampereella hotellien nimet voivat kertoa myös sijainnista tietyissä kaupunginosissa tai puistojen läheisyydessä”, Borg sanoo.

Cumulus-hotellit siirtyvät Scandic-brändin alle kevään aikana. Kaikki uudet hotellinimet ovat käytössä juhannukseen mennessä. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan myöhemmin.

Kauppaan kuuluvan Intercontinental Hotels Group -ketjun hotellien nimet säilyvät ennallaan. Näin ollen Holiday Inn-, Crowne Plaza- ja Indigo-brändien alla toimivien hotellien nimet eivät muutu.

Scandic-brändin alle siirtyvien Cumulus-hotellien nykyiset ja uudet nimet

Cumulus City Hämeenlinna – Scandic Hämeenlinna City
Cumulus City Hämeenpuisto Tampere – Scandic Tampere Hämeenpuisto
Cumulus City Turku – Scandic Turku
Hotelli Seurahuone Helsinki – Scandic Seurahuone

Scandic ilmoitti ostavansa Restelin hotelliliiketoiminnan 21.6.2017. Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) hyväksyi kaupan 5.12.2017 sillä ehdolla, että Scandic myy yhden hotellin Lahdessa, yhden Porissa ja yhden Kuopiossa. Cumulus City Pori-, Scandic Lahti- ja Cumulus City Asema Kuopio -hotellien myyntiprosessi käynnistyy 15.1.2018. Lisäksi sopimukseen sisältyi ehto, ettei Scandic osallistu tiettyihin hotelliprojekteihin Lappeenrannassa ja Vantaalla.