Arvokasta kokemusta ja uusia tuulia

Imatra Base Camp eli Imatran kaupungin markkinointiyhtiö, jossa työskentelen tuotantopäällikkönä vastaten Kulttuuritalo Virran tilamyynnistä ja tapahtumatuotannon kokonaisuudesta, sai kaupunginhallitukselta toimeksiannon vuonna 2018 kehittää kaupungin kongressitoimintaa kulttuuritalon tiloissa. Siitä asti olemme kollegani kanssa olleet uskollisen tuttu näky Kongressimessuilla esitellen Imatran mahdollisuuksia kokousmatkailun saralla. Mikäs siinä, iloisesti kun tekee tuttavuutta tapahtumajärjestäjien kanssa, niin joskus se voi poikia jopa liidejä ja muutenkin hyviä kontakteja!

Messutohinan myllerryksessä kohtaa uusia ihmisiä ja muistan hyvin erään tällaisen kohtaamisen. Minua lähestyi tuttu hahmo lämminhenkinen hymy kasvoillaan tarjoten yhteystietojaan, en vain ensinäkemältä osannut häntä yhdistää mihinkään, tiesin vain, että jossain messuilla olemme ehkä törmänneet. Silti tämä hetki muutti ammatillista suuntaani siinä mielessä, että nyt olen kuitenkin jättämässä hallituspaikkani CNF ry:ssä jatko-opiskelujen ja uuden erikoisammattitutkinnon vuoksi.

En pidä teitä enempää jännityksessä mysteerihahmon suhteen, sillä tämä ahkera myyräntyötä tekevä ja CNF ry:n varsinainen kasvo oli tietenkin meille kaikille tuttu Tuula! Hän oli vankasti sitä mieltä, että Imatra Base Campin kannattaisi liittyä CNF ry:n jäseneksi ja mitä pikimmiten, sen parempi. Tästä vakuuttavasta väliintulosta rohkaistuneena otinkin asian esille omassa viikkopalaverissamme ja toimarimme näytti onneksemme vihreää valoa.

Muutaman vuoden yhdistyksen toimintaan osallistuneena, ja nyt myös hallituksessa istuneena, voin tyytyväisenä todeta sen todella avartaneen näkökulmiani ja auttanut minua kehittämään omaa työkenttääni. Olen saanut mahdollisuuden osallistua erilaisiin koulutuksiin, seminaareihin ja tapahtumiin, jotka ovat tarjonneet arvokasta tietoa ja inspiraatiota. Lisäksi olen päässyt verkostoitumaan alan ammattilaisten kanssa, mikä on avannut uusia yhteistyömahdollisuuksia ja tarjonnut arvokasta mentorointia.

Kun aikoinaan aloitin työni Imatra Base Campilla ja osallistuin eri verkostojen kokoontumisiin, minua vaivasi erittäin vahva huijarisyndrooma. Nyt kuitenkin juuri verkostoitumisen ja vertaistuen myötä ammatillinen itsetuntoni on vahvistunut jopa siinä määrin, että olen hakeutunut johtajakoulutukseen ja huomaan olevani vasta työpolkuni alussa. CNF ry:n hallitustyöskentely on entisestään vahvistanut uskoani siihen, että kaikki tietotaitoni ja osaamiseni kuljettavat minua eteenpäin urallani.

Lisäksi voisin todeta, että olen jopa hieman yllättynyt kuinka läheistä hallitusporukasta on tullut. Olemme tiimi, jossa tuemme ja inspiroimme toisiamme. Yhteistyössä oppii aina uutta ja löytää asioista erilaisia näkökulmia. Hallituksen jäsenet ovat tärkeitä tukijoita ja ystäviä, joiden kanssa voi jakaa haasteet ja onnistumiset.

Kiitokset kaikille hallituksen jäsenille saamastani mahdollisuudesta olla mukana tässä mahtavassa porukassa. Erityisesti kiitos pitkäaikaiselle puheenjohtajalle Jussille ja tietenkin Tuulalle uskomattomasta panostuksesta yhdistyksen toimintaan!

Nähdään tapahtumissa!

Juha Leskinen