CNF ry kokoontui syyskokoukseen Pohjois-Karjalaan

Ilmassa oli vapautunutta puheensorinaa ja riemua johtuen kollegoiden tapaamisesta pitkän tauon jälkeen. Näihin sanoihin voisi kiteyttää Joensuussa ja Kolilla järjestetyn CNF ry:n syyskokouksen.

Tapahtuman yllä leijui pitkään jo tutuksi tulleet haasteet. Pystyttäisiinkö kokous järjestämään terveysturvallisesti ja kuinka moni jäsenistämme pääsisi paikalle? Asiaa kysyttiinkin 14.6. lähetetyssä jäsenkyselyssä, jossa saimme vahvan mandaatin tilaisuuden järjestämisestä. Kiitos kaikille paikalle tulleille ja mukana eläneille. Tapahtuman järjestäminen on aina ponnistus, mutta kohta kaksi vuotta jatkunut pandemia-aika kasvattaa haasteet uusiin korkeuksiin. Tässä kohtaa haluankin kiittää järjestelyporukkaa sekä Joensuussa ja hallituksessa. Teitte tämän mahdolliseksi!

Paikalle saimme 36 osallistujaa ja linjojen päässä kokousta seurasi 14 verkostomme jäsentä. Esiintyjiä ja aiheita oli monipuolisesti. Itselläni jäi erityisesti mieleen Ilosaarirockin tarina ja se, miten festivaali on kiinnittynyt osaksi alueen identiteettiä ja elämää. Kerta kaikkiaan upea esitys Ilosaarirockin vastaavalta tuottajalta Petri Varikselta.

Syyskokouksessa vedettiin linjoja päivitettävästä strategista ja ensi vuoden toimintasuunnitelmasta. Strategiaa päivitettiin keskustelun pohjalta. Tulossa on juhlavuosi, sillä CNF ry:n juhlii keväällä 10-vuotista taivaltaan. Vuoden 2022 toimintasuunnitelmaan vahvistettiin keväällä järjestettävä juhla – olethan mukana!

Syyspäivien jälkeen kysyimme palautetta ja kehitysajatuksia yhdistyksen tulevista tapahtumista. Kiitos kaikille, jotka antoivat panoksensa tulevien tapahtumien kehitykseen. Yksi teema, joka säännöllisesti nousee esiin, on se, miten tärkeää on ajatustenvaihto kollegoiden kanssa. Kategoriakokousten lisäksi on selkeästi tilausta hyvin fasilitoidulle keskustelulle ja workshopeille. Tästä neuvosta otamme ehdottomasti kiinni tulevissa tilaisuuksissa.

Tapahtumaa nyt jälkikäteen muistellessa, parhaiten mieleen on jäänyt kolin huippu ja kauniin syyspäivän viimeiset auringonsäteet. Illallisen puheensorina oli pitkän tauon jälkeen niin korvia huumaava, että kasvokkain kohtaamiselle voidaan todella sanoa olleen tilausta.

Yhdessä olemme enemmän!

Puheenjohtaja CNF ry