CNF ry:n vuoden 2022 hallitukseen uusi kasvo

Vuonna 2022 CNF ry:n hallitukseen saadaan mukaan tuoretta näkökulmaa, kun uusi jäsen, Mira Mäkelä Tampereelta, liittyy vanhojen konkareiden Kristina von Konowin, Riina Aikion, Pia Sihvosen ja Jenniina Palmun joukkoon. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jussi Kortepuro ja sihteerinä toimii Tuula Poutanen.

Mäkelällä on tapahtuma-alalla työskentelyn lisäksi vankka kokemus myös myynnistä usealta eri toimialalta. Monipuolisesta taustasta onkin varmasti hyötyä hallitustyöskentelyssä. – Aloitin Tampere-talossa työskentelyn helmikuussa 2012 eli kymmenen vuotta on jo tulossa täyteen. Tampere-talossa työskentelin ensimmäistä kertaa vuonna 2006, tällöin toimin kiireapuna Tampereella järjestettävien EU-kokousten aikaan.

Kokousten ja kongressien pariin Mäkelän onkin tuonut nimenomaan kiinnostus tapahtumia kohtaan. – Tapahtuma-ala ja erityisesti kongressipuoli kiinnostavat minua kovasti. Koen vieläkin oppivani uusia asioita joka tapahtumasta. On myös palkitsevaa huomata oman osaamisen kehittyvän. Tätä kautta voin myös paremmin palvella asiakkaitamme tapahtumajärjestämisen eri osa-alueilla.

Myös alan sisällä tapahtuva kehitys ja erityisesti vastuullisuuteen liittyvät asiat ovat lähellä Mäkelän sydäntä. Vastuullisuusasioissa pohjoismaiset tapahtuma- ja kongressitalot ovatkin hänen mielestään kehityksen kärjessä.

Congress Network Finlandin hallitustyöskentelyyn Mäkelän innosti aiemmat kokemukset yhdistyksen järjestämistä koulutuksista, opintomatkoista ja muista tapahtumista. Myös mahdollisuus edustaa Tampere-taloa ja laajemmin koko Tamperetta. – Tilaisuuksien anti on ollut itselleni merkityksellinen sekä koulutuksen että verkostoitumisen näkökulmasta. Omalla hallituskaudella tärkeinä teemoina nostankin esiin erityisesti verkoston merkityksen, joka näkyy kohtaamisina alan verkostoitumistapahtumissa ja koulutuksissa. Näistä syistä oli itsestään selvää lähteä mukaan hallitukseen, kun tätä ehdotettiin, Mäkelä toteaa.

Vaikka vuosi 2022 alkoikin rajoitusten merkeissä, suhtaudutaan hallituksessa tulevaan vuoteen odottavin mielin. Tapahtumavuosi näyttää vielä tässä kohtaa lupaavan vilkkaalta ja halu toteuttaa kohtaamisia kasvotusten tuntuu olevan suuri. Yhteen hiileen puhaltamalla pääsemme eteenpäin ja kehitymme ammattilaisina.  Hallitus toivottaa hyvää ja runsasta tapahtumavuotta kaikille!