Jäsenesittelyssä Visit Kokkola

Vuosi 2022 alkaa pian olla paketissa, mutta jäsenesittelyt jatkuvat edelleen. Tällä kertaa vuorossa Visit Kokkola.

Visit Kokkola on Kokkolan kaupunkikonserniin kuuluvan Kokkolan Matkailu Oy:n markkinointinimi. Meidän toiminta muista Visit organisaatioista eroaa paljolti siinä, että vastaamme myös saaristoristeily- ja majoitustoiminnasta Tankarin majakkasaarella. Aluksena meillä toimii M/S Jenny-alus, jonka Tankarin risteilyjen osalta vietimmekin tänä vuonna jo 20-vuotisjuhlavuotta. Risteilyliikenne alkoi jo vuonna 1996. Välitämme Tankarin saarella kolmea eri majoituskohdetta.

Yrityksemme markkinoi myös alueen kokous- ja juhlapaikkoja ja välitämme Kokkolan kaupungintalon kokoustilatarjontaa koostaen yhdessä asiakkaidemme kanssa heille sopivan kokonaisuuden oheisohjelma huomioiden. Kaupungintalon upeat, modernit tilat valmistuivat monivuotisen laajan remontin jälkeen vuonna 2020 ja se mahdollistaa upeiden isojen gaalaillallistenkin järjestämisen toimivissa ja tyylikkäissä tiloissa. Upeat kokouspuitteet löytyvät myös saaristosta Tankarin vanhalta luotsiasemalta Tankar Innistä. Sen kokoustila Tornista avautuu lähes 360 asteen näkymä saaren ylle, majakan näkyessä ihan vieressä. Siellä syntyvät varmasti parhaimmat ideat. Isomman porukan ollessa kyseessä on M/S Jenny -laiva oiva mahdollisuus järjestää merellinen kokous tarjoiluineen.

Visit Kokkolalla on lisäksi matkanjärjestäjäoikeudet, ja kehitämme, tuotamme, myymme ja markkinoimme alueen matkailupalveluita. Kesäisin matkailupalvelupisteemme on avoinna myös yksittäisille matkailijoille keskeisellä sijainnilla torin laidalla.

Visit Kokkola on ollut mukana jäsenenä CNF:n toiminnan alusta alkaen. Parasta CNF ry:ssä mukana olemisessa on verkostoitumismahdollisuus muiden alan toimijoiden kanssa sekä yhteiset tutustumiskäynnit eri kohteisiin.

Helmikuussa 2022 saimme ahkeran työn tuloksena yrityksellemme Ekokompassi-sertifikaatin. Meidän arvoihimme kuuluu huomioida vastuullisuus kaikessa toiminnassamme ja organisaation päätöksenteossa. Osoituksena tekemästämme työstä saimme yritykselle myös Sustainable Travel Finland-merkin (STF-merkin). Olemme tehneet pitkäjänteistä työtä kestävän matkailun edistämiseksi ja saavuttaneet vaadittavat kriteerit. Vastuullisuus on asia, jonka eteen tulemme jatkossakin panostamaan paljon.

Teksti: Milla Kulmala