Katri Varjos nimitetty tapahtumayksikkö Events Tampereen vetäjäksi

Kulttuuri- ja kongressikeskus Tampere-talo Oy:n uudeksi liiketoimintapäälliköksi on valittu Katri Varjos. Hän vastaa keväällä perustetun tapahtumayksikön Events Tampereen johtamisesta. Varjos on työskennellyt median parissa lähes 20 vuotta, viimeksi faktatuotantojen johtajana tuotantoyhtiö Aito Mediassa. Events Tampere tuottaa yritys- ja kaupunkitapahtumia sekä kongressi- ja kokouspalveluita sekä Tampere-talossa että talon ulkopuolella.

Katri Varjos (43) on ollut Aito Medialla rakentamassa suomalaisen television menestystarinoita, kuten Poliisit, Suomen huutokauppakeisari sekä Au pairit, ja tuottanut myös suuria kansainvälisiä formaatteja, kuten Gladiaattorit. Hän aloittaa Events Tampereen liiketoimintapäällikkönä 1. lokakuuta ja on Tampere-talon johtoryhmän jäsen. Hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Paulina Ahokkaalle. Varjos on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja medianomi (AMK).

Tampere-talo laajensi keväällä liiketoimintaansa perustamalla tapahtumayksikkö Events Tampereen. Huhtikuussa toimintansa aloittanut yksikkö tuottaa yritys- ja kaupunkitapahtumia sekä kongressi- ja kokouspalveluita. Yksikön perustamisella Tampere-talo vahvistaa asemaansa tapahtuma-alan kärjessä ja vastaa asiakkaidensa tarpeisiin.

Varjos on innoissaan tehtävästään uuden yksikön ja seitsemän hengen asiantuntijatiimin vetäjänä. Hän vastaa tuloksesta, asiakashankinnan johtamisesta ja on osaltaan rakentamassa Tampere-talo kasvua ja uudistumista.

– Olen seurannut Tampere-talon kasvua ja uusia avauksia ihastellen. Talossa näkyy tekemisen meininki ja katse on vahvasti eteenpäin. Olen otettu, että pääsen luomaan Events Tampereen ja koko Tampere-talon ammattilaisten kanssa merkityksellisiä kohtaamisia ja menestystarinoita sekä saan osaltani olla kehittämässä koko talon toimintaa, Varjos sanoo.

Vaikka elämme yhä enemmän digitaalisessa maailmassa, eivät kasvokkaiset kohtaamiset ole Varjoksen mielestä katoamassa minnekään – päinvastoin. Hän uskoo kohtaamisten ja tarinoiden voimaan.

– Tapahtumaliiketoiminta on nousussa ja murroksessa. Merkityksellisten, kokonaisvaltaisten, yhä paremmin asiakkaan tarpeisiin räätälöityjen elämysten tarve on kasvava ja muun muassa digitaalisuus mahdollistaa uudenlaisia konsepteja. Events Tampere haluaa tehdä rohkeasti erilaisia avauksia ja palvella asiakkaita kokonaisvaltaisesti ja kasvaa tätä kautta merkittäväksi tapahtumatuottajaksi.

Events Tampere on tärkeä uusi yksikkö sekä Tampere-talo Oy:n että Tampereen kaupungin ja alueen tapahtumatoimijoiden vahvistamisessa.

– Olen todella iloinen, että saamme Katrin vahvan konsepti- ja elämysosaamisen sekä eloisan ja positiivisen otteen näiden kaikkien toimijoiden sekä Events Tampereen palveluksessa työskentelevien rautaisten tapahtumien ammattilaisten käyttöön, sanoo Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas.

Katri Varjos asuu Pirkkalassa. Hän on syntynyt Kainuussa, asunut lapsuutensa Keski-Suomessa ja kotiutunut Pirkanmaalle opiskeluaikana.

Lisätietoja

Katri Varjos, liiketoimintapäällikkö, Events Tampere 1.10. alkaen, puh. 050 301 8264

Paulina Ahokas, toimitusjohtaja Tampere-talo Oy, puh. 040 5511 551

Nimitys. Julkaistu: 09.08.2019, 08:00