Strawberry on syntynyt haastamaan Pohjoismaisen matkailualan. Pohjoismaiden johtava hotellikonserni
muuttaa nimeään ja asettuu matkailualan kapinalliseksi haastajaksi.
Yrityksen vahvan kasvun sekä yhteiskunnalle sykkivän sydämen DNA säilyy, mutta sen tarjonta laajenee merkittävästi. Nordic Choice Hotels on yli 25 vuoden ajan ollut hotellitoimija, jonka tavoitteena on haastaa perinteiset markkinat ja tarjota asiakkailleen uusia elämyksiä. Toukokuussa yritys vaihtoi nimeään ja lanseerasi uuden yrityksen, Strawberryn.
– Emme ole enää vain hotelliyritys. Nykyään meillä on 120 ravintolaa, 20 kylpylää, kuntosalia, kokouspaikkoja ja areenoita. Tarjoamme elämyksiä kaikkialla Pohjoismaissa, ja siksi haluamme brändin ja nimen, joka edustaa koko portfoliotamme. Tavoitteenamme on edelleen olla paras hotellielämyksissä ja asiakaskokemuksissa, mutta uudella nimellä laajennamme niin vieraillemme kuin kanta-asiakasklubimme 2,4 miljoonalle jäsenelle tarjottavaa universumia, sanoo Strawberryn perustaja ja omistaja Petter Stordalen.
Nimenmuutos kertoo yrityksen pyrkimyksestä olla ylivoimainen elämyksissä Pohjoismaissa – lisätä ulkopuolisia yhteistyökumppaneita, hotelleja, ravintoloita ja paljon muuta. Uuden Strawberryn ydin on kanta-asiakasklubi. Jäsenillä ei ole vain pääsy Strawberryn omiin hotelleihin ja tuotteisiin, vaan
myös yhteistyökumppaneiden tarjoamiin palveluihin ja tuotteisiin.
– Strawberryn sydän sykkii edelleen hotelleille, mutta kumppaniyhteistyöllä pystymme tarjoamaan nykyistä monipuolisemman valikoiman. Strawberryn jäsenet saavat muun muassa käyttää bonuspisteitään asuessaan Preferred Hotels -hotelleissa, joita löytyy 650 uniikkia helmeä ympäri maailmaa. Ja konserttijärjestäjä Live Nationin kautta heillä on yksinoikeus konsertteihin ja
tapahtumiin kaikkialla Pohjoismaissa. Ja tämä on vasta alkua. Lanseerauksemme on ensimmäinen askel. Se ei ole valmis tuote, vaan se kehittyy ja kasvaa jatkuvasti. Yksi asia on kuitenkin varma, Strawberry ei ole koskaan valmis, Stordalen sanoo.
Vuodesta 2016 lähtien Strawberry on kokenut nopean kasvun Suomen markkinoilla. Ensi vuonna Helsinki-Vantaan lentoasemalle avataan uusi hotellikokonaisuus. Suomen hotellihistorian suurin hotelliprojekti, jossa 718 hotellihuonetta jakautuu täyden palvelun Clarion Hotellin sekä edullisemman
Comfort-hotellin kesken.
– Tavoitteemme Suomelle ovat merkittävät. Olemme kasvaneet nopeasti, ja tämä on vasta alkua tulevalle. Tavoitteenamme on laajentua edelleen Helsingissä, mutta myös muualle Suomeen. Suomi on todennäköisesti se markkina, jolla näemme lähivuosina nopeinta kasvua, sanoo COO Finland
Erika Ehrnrooth, Strawberryn Suomen maajohtaja.
Aktiivinen osallistuminen yhteiskunnan suurien haasteiden ratkaisuihin on jatkossakin tärkeä osa Strawberryn toimintaa. Yksi uusi uutinen on, että Strawberry tekee kumppanuuden Nobelin rauhankeskuksen kanssa. – Nobelin rauhankeskus on tärkeä instituutio, joka edistää vuoropuhelua ja rauhaa ja heidän kumppaninamme haluamme tukea heidän työtään, koska tiedämme että vuoropuhelu edistää ymmärrystä, kunnioitusta ja suvaitsevaisuutta, sanoo Strawberryn toimitusjohtaja Torgeir Silseth.
Nimenmuutos Strawberryksi ei vaikuta hotellien tai hotelliketjujen nimiin.
Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 225 hotellin joukossa ovat edelleen tunnetut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia.
Lähde: tiedote –