Jäsenesittelyt aloittaa Helsinki Congress Paasitorni

Helsinki Congress Paasitorni on 1900-luvun alkuvuosikymmeninä rakennettu, huolella entisöity ja uudisosilla täydentynyt täyden palvelun kokous- ja juhlatalo. Sijaintimme Helsingin Hakaniemessä, Eläintarhanlahden rannalla, on keskeinen ja samalla luonnonläheinen. Meille on helppo tulla.

Paasitornissa on lähes 30 omailmeistä ja muunneltavaa kokous-, juhla- ja tapahtumatilaa 8-800 hengelle. Kokonaisuuden täydentävät viisi persoonallista ravintolaa (Paasiravintola, Paasin Kellari, Juttutupa, Meripaviljonki ja Graniittilinna) sekä Scandic Paasin 170 tarinallista hotellihuonetta. Asiakkaat järjestävät meillä runsaasti valtakunnallisia ja paikallisia tapahtumiaan, ja olemme yksi Helsingin johtavista kansainvälisistä kongressikeskuksista.

Paasitornin toiminta on ISO 9001 -laatu- ja ISO 14001 -ympäristösertifioitua. Erityisen hyvää palautetta saamme henkilökuntamme ammattitaidosta ja asenteesta – mutkattomasta ja joustavasta palvelusta. Vaikuttavista puitteista huolimatta haluammekin olla ihmisenkokoinen tapahtumatalo, jossa vieraat viihtyvät. Viime vuosina Paasitornissa on panostettu merkittävästi tilojen uudistamiseen, jotta ne vastaisivat paremmin asiakkaitten tarpeita. Muunneltavuus, modernit tekniset ratkaisut sekä raikas sisustus ja valaistus ovat suuressa roolissa. Uudistukset jatkuvat kesällä 2022 peräti kuuden kokous- ja yhden aulatilan osalta.

Bygga eli Paasitorni oli 1960- ja 1970-luvuilla rockmusiikin saralla yksi Helsingin keskeisiä livepaikkoja. Ennen koronapandemiaa, joulun alla 2019, Paasitorni aloitti oman konserttituotannon järjestämällä yli 1000 vierasta paikalle houkutelleen Rockabilly Christmas -tapahtuman. Tarina sai jatkoa keväällä 2022, kun Pääsiäispunk-konsertti kokosi lankalauantaina taloon yli 700 kävijää. Helsingistä on viime vuosina lakkautettu useita noin 1000 henkeä vetäviä keikkapaikkoja eikä uusia ole tullut tilalle. Me aiomme mahdollistaa jatkossa tapahtumatuotantoa ja ihmisten kohtaamisia myös tässä merkityksessä.

Paasitorni on ollut CNF:n jäsen alusta alkaen, ja olemme osallistuneet aktiivisesti toimintaan hallitustyöskentelyä myöten. Näin ollen oli suuri ilo ja kunnia, kun CNF järjesti kevätkokouksen ja 10-vuotisjuhlaillallisen 5.4.2022 juuri Paasitornissa ja Meripaviljongissa. CNF:n jäsenenä parasta antia on ollut verkostoituminen sekä ajankohtaisiin teemoihin liittyvä tiedon- ja ajatustenvaihto samanhenkisten kollegoiden kanssa. Kiitos CNF:lle voimavarojen vahvistamisesta ja samalla ihmisten kohtaamisten ja ihmisenkokoisen palvelun tukemisesta!

Teksti: Kati Kosonen