Tervetuloa mukaan jäseneksi Örön Linnakesaari

Congress Network Finland ry vahvistuu uudella jäsenellä, kun Örön Linnakesaari lähti mukaan yhdistyksen toimintaan.

Örön linnakesaari sijaitsee Saaristomerellä Kemiönsaaren kunnassa 15 kilometriä Kasnäsistä etelään. Saarelta löytyy matkailijoille 80 paikkainen vierasvenesatama, 2 ravintolaa, Satamakonttori, jossa infopiste, reception ja kauppapuoti sekä 4 erilaista saunaa. Saarelta löytyy majoitustilat jopa 150.lle henkilölle, saarella on tasokas hotelli, viehättävä hostelli, mökkejä sekä paritalohuoneistoja. Leirintäalueita löytyy kaksi.

– Opastuksia matkailijoille järjestämme päivittäin kesäkuusta elokuulle ja tarjoamme asiakkaille vuokralle pyöriä, kajakkeja ja sup lautoja, kertoo Janne Tirkkonen, Örön toinen yrittäjä.

Saarelta löytyy merkityt retkeilyreitit sekä Örön historiaa ja luontoa esittelevä näyttely. Sijainti ulkosaaristossa avomeren äärellä tekee olosuhteista ja maisemista aidosti merelliset. Örössä on erinomaiset mahdollisuudet lintujen tarkkailuun. Saari tarjoaa elämyksiä läpi vuoden, joskin suurin kävijämäärä liikkuu kesä-elokuu välisenä aikana. Matkailijamäärä  vuosittain on vajaa 30.000.

-Ryhmät ja yritykset puuttuvat covidin osalta lähes kokonaan. Oletusarvo oli, että tämä vuosi pohjautuisi yhtä hyviin matkailijamääriin kuin aiemmat vuodet, joka ajatus ei toteutunutkaan. Tämä vuosi toikin korona rekyylin sillä, että matkailijat lähtivät sankoin joukoin ulkomaille heinäkuussa. Sparraus asiakaskäyttäytymisestä alan asiantuntijoiden kanssa olisikin mieluisaa ja keinoja tavoittaa ryhmiä. Toteaa Nina Liski-Tirkkonen kysyttäessä, mistä ajatus CNF ry:n toimintaan liittymisestä kumpusi ja lisää “Toki benchmarkkaus ja ajan hengessä pysyminen ovat myös asioita, joita verkostosta odotamme”.

CNF ry:n hallitus toivottaa uuden kohteen ja yrittäjät erittäin lämpimästi tervetulleiksi mukaan toimintaan.