Tuula Poutanen jatkaa CNF ry:n sihteerinä

Neljä vuotta ansiokkaasti yhdistyksen ja hallituksen sihteerinä toiminut T:mi Aveten Tuula Poutanen jatkaa CNF ry:n sihteerinä ainakin vuoteen 2023 saakka. Poutanen hoitaa yhdistyksen käytännön toiminnan pyörittämistä, johon sisältyvät jäsenpalvelut, laskutus, hallituksen kokousten valmistelu, päätösten käytäntöön vieminen sekä tiedotukseen osallistuminen.

– Käytännössä siis kaikki sellaiset työt kuuluvat sihteerin työnkuvaani, jotka kuuluvat valtakunnallisen yhdistyksen pyörittämiseen, summaa Poutanen.

Jatkopesti CNF ry:n sihteerinä on Tuulalle mieleinen.

– CNF ry vaihtaessa sihteeriään v. 2016, minulle aukesi hieno tilaisuus tulla mukaan tähän upeaan verkostoon. Jännitin kovasti, jatkuuko yhteistyömme vielä tämän kevään jälkeen. Oli upeaa todeta, että hallituksen ja minun näkemykseni yhteistyön jatkamiseksi olivat yhteneväiset. CNF:ssä on hyvä pöhinä päällä ja hallituksessa on asiantuntevia ja mukavia ihmisiä eri puolilta Suomea. Näistä lähtökohdista on hyvä jatkaa sihteerin tehtävissä, kunhan tästä koronaepidemian aiheuttamasta katastrofista selvitään, CNF:läiset ovat upeita, aktiivisia ja sosiaalisesti taitavia, juuri sellaisia, joita tapahtuma-alan töissä tarvitaan. Ja kaiken lisäksi vielä hauskaa porukkaa!, pohtii Poutanen.

CNF ry:n hallitus oli Tuulan jatkosta harvinaisen yksimielinen. Poutanen on sihteerinä toiminut tehokkaasti, tuntee yhdistyksen pyörittämisen ja alan toimijat, joten hän on mielekäs kumppani myös jatkossa, toteaa hallitus, kuin yhdestä suusta. Poutasella on takana pitkä historia matkailu-, tapahtuma -ja kongressialalla ja hyödyntää alan kokemusta työssään.

– Olin jo viime vuosituhannella Jyväskylän kaupungin edustajana mukana silloisessa FCB:n toiminnassa ja sen toiminnan muokkaamisessa nykyiseen muotoonsa. Olen siis alan konkari, vaikka olin poissa näistä kuvioista noin viisi vuotta. Työhön perehtymistä aikanaan helpotti suuresti se, että tunsin ennestään suurimman osan jäsenyrityksistä ja heidän yhteyshenkilöistään, kertoo Poutanen.

Pitkän ja monipuolisen matkailu- ja tapahtuma-alan kokemuksen myötä Poutanen on liiketoiminnassaan erikoistunut matkailualan yritysten markkinoinnin, myynnin ja asiakkuuksien kehittämiseen. Vuodesta 2009 alkaen Avete on keskittynyt tapahtuma-, kokous- ja kongressialan toimeksiantoihin.

Teksti: Riina Aikio