Vasemmalta: Mira Mäkelä, Charissa McCarron, Juha Leskinen, Pia Sihvonen, Kaiju Pitkänen ja Jussi Kortepuro.

Vuonna 2023 CNF ry:n hallitukseen liuta uusia kasvoja

CNF ry:n hallitukseen saadaan vuonna 2023 mukaan tuoretta näkökulmaa useammastakin suunnasta, kun uudet jäsenet Kaiju Pitkänen, Charissa McCarron ja Juha Leskien hyppäävät konkareiden Pia Sihvosen, Jussi Kortepuron sekä Mira Mäkelän seuraan. Yhdistyksen sihteerinä jatkaa Tuula Poutanen.

Keitä uudet hallituslaiset sitten ovat?

Yhdistyksen talousasioista vastaava Juha Leskinen on musiikkialan ammattilainen, joka työskentelee Imatra Base Camp Oy:ssä, Imatran kaupungin omistamassa markkinointiyhtiössä. Juhan päävastuulla on Kulttuuritalo Virran tapahtumatuotanto, operatiivisen toiminnan koordinointi, tilamyynti, ohjelmapäällikön työt, talon markkinointi sekä brändivastuu. Hän myös myy ja markkinoi Imatran muita tapahtumatiloja ja osallistuu myös kuntamarkkinoinnin kampanjasuunnitteluun ja tuotantoon.

– Pitkä työhistoriani alkaa 2000-luvun alusta, kun ensi kertaa tutustuin oppisopimuksen kautta roudarin töihin. Ehdin tehdä suurin piirtein 600 keikkaa valoteknikkona, bussikuskina, backlinerina ja myös ammattimuusikkona. Keikkatöiden oheen perustin yhden miehen mainostoimiston. Vuonna 2007 astuin konserttisalimaailmaan silloiseen Imatran kulttuurikeskukseen, jossa olin teknisenä tuottajana ja valosuunnittelijana melkein kymmenen vuotta. Nykyisessä tehtävässä olen toiminut vuodesta 2018 lähtien. Lisäksi kuulun Suomen Kulttuuritalot ry hallitukseen, Juha kertoo.

Congress Network Finlandin toimintaan Juha hyppäsi mukaan jo muutama vuosi sitten. Halu kehittää Kulttuuritalo Virtaa ja Imatraa kongressi- ja kokouskohteena on ollut työpurkissa jo jonkin aikaa ja mikä voisikaan olla parempi paikka kuin loistava vertaisverkosto. Minua kysyttiin hallitukseen mukaan enkä oikeastaan voinut kieltäytyä tästä mielenkiintoisesta mahdollisuudesta. Uskon tuovani yhdistykseen ammattitaitoista osaamista, tietämystä sekä näkemyksiä tapahtumakentältä ja kulttuurin parista.

Toinen uusi kasvo hallituksessa on aktiivinen jäsen Charissa McCarron, joka toimii Kouvolan kaupungin Tapahtumapäällikkönä osana kaupungin Viestintä ja VisitKouvola -tiimiä sekä toimii esihenkilönä VisitKouvolan matkailu ja tapahtumaporukalle. Tehtävässään Charissa vastaa Kouvolan kokous- ja tapahtumapalveluiden kehittämisestä, alan toimijoiden verkoston rakentamisesta Kouvolassa sekä koko Kouvolan kaupungin tapahtumallisuuden kasvattamisesta. CNF ry:n hallituksessa Charissan vastuulla on opinto- ja benchmarkingmatka.

– CNF hallitustyöhön lähdin mukaan, koska koen, että se yhdistyksenä tarjoaa alamme ammattilaisille vertaansa vailla olevaa tukea, verkostoitumismahdollisuuksia ja ajankohtaista tietoa. Entä mitä Kouvola on? Luontoa, tilaa ja toimintaa. Ikkunasta avautuva metsänäkymä. Joenrantaa ja järviä. Ystävällisiä asukkaita ja sysimustaa huumoria. Kouvola on satojen järvien kaupunki, jota halkoo jylhä Kymijoki. Puistokaupunki, jossa on ainoana kaupunkina Suomessa niin kansallispuisto, puulajipuisto kuin huvipuisto. Urheilukaupunki, jossa pelataan pääsarjatasolla jääkiekkoa, pesäpalloa ja koripalloa. Kulttuurikaupunki, jossa on useita teattereita, monia museoita ja oma orkesteri. Varuskuntakaupunki. Alvar Aallon arkkitehtuurin kaupunki. Kahvipaahtimoiden, pienpanimoiden, lakritsin ja ruislimppujen kaupunki. Kouvola on rautateiden ja valtateiden solmukohta, josta on nopeat kulkuyhteydet ympäri Suomea.

Viimeisimpänä mutta ei todellakaan vähäisimpänä esittelyvuorossa on yhdistyksessä varapuheenjohtajana aloittava sekä viestinnästä vastaava Kaiju Pitkänen, joka on toiminut Helsingin Messukeskuksessa kongressipäällikkönä syksystä 2019 alkaen. Ennen tarttumista Messukeskuksen kansainväliseen myyntiin, kokemusta kongressialalta Kaijulle on kertynyt jo kymmeniä vuosia eri toimijoiden palveluksessa. Tutuksi ovat tulleet erityisesti Suomen ja Helsingin markkinointi sekä tieteentekijöiden haasteet kansainvälisten kongressien järjestämisessä. Monipuoliset tehtävät ovat tuoneet mukanaan vahvat verkostot niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Helsingin Messukeskus on yksi pohjoismaiden suurimmista messu-, kokous- ja kongressikeskuksista, joka tavoittelee kasvua myös kansainvälisesti sekä järjestökongressien että yritystapahtumien saralla. Talo tunnetaan lisäksi vastuullisen toiminnan edelläkävijänä. Näissä ponnisteluissa oma osaaminen karttuu jatkuvasti.

– CNF ry on toimialamme keskeisimpänä kotimaisena verkostona mahdollistanut ketterän ajatustenvaihdon ja kouluttautumisen kaiken kokoisille jäsenille. Best practises -tiedonvaihto ja benchmarking -matkat ovat tästä erinomaisia esimerkkejä. Hallitustyössä motivoidun yhdistyksen valtakunnallisen tunnettuuden lisäämisestä ja jäsenten tukemisesta niin ammatillisessa kehittymisessä kuin yli kategoriarajojen ulottuvien verkostojen rakentamisessa.

Uusi hallitus toivottaa jäsenille oikein hyvää ja tapahtumarikasta vuotta 2023 – toivottavasti tavataan vuoden mittaan monissa tapahtumissa!