CNF Syyspäivät Eerikkilässä 25.-26.9.2023

Elämäni ensimmäinen, lähes viiden tunnin ajomatka Eerikkilän urheiluopistoon päättyi kauniiseen ja mielestäni aitoon Suomi-maisemaan. Ajomatka Härkätietä pitkin avasi eteemme hämäläisen maalaisidyllin pienine kyläkouluineen, järvineen, peltoineen, maataloineen; aurinko paistoi ja miljöö oli kuin postikortista. Opiston sijainti ja alueen monipuolinen kokonaisuus yllätti positiivisuudellaan.

Myös hotellihuoneiden taso yllätti.

Maanantaiaamuna sumu kietoi maiseman eikä järveä näkynyt lainkaan! Syyspäivien alkuun mennessä aurinko vei sumun kuitenkin mennessään.

Key note-puheenvuoro: Asiakasarvo ja sen tuottaminen

Syyspäivien ensimmäinen puhuja, luova johtaja Saku Tuominen, pohti tapahtumien toteutusta asiakasarvojen ja myös omien kokemustensa kautta. Saku Tuomisen cv ja pitkä ja monipuolinen työura antoivat vankkaa pohjaa esitykselle.

Esitys oli varmasti meille kaikille ajatuksia herättävä.  Arvot, ihmiset, hyödyt elämykset, ideat ja asenne – näitä arvottamalla ja toteuttamalla sekä Sakun korostaman rehellisyyden avulla rakennetaan hyvä tapahtuma!

Sääntömääräinen syyskokous

Syyskokouksessa valittiin uusi hallitus; lämpimät onnittelut uusille jäsenille: Annalle, Annelle, Harrille ja Jenniinalle sekä tsemppiä hallituksessa jatkaville Charissalle ja Kaijulle.

Eerikkilän kuulumiset meille kertoi myyntijohtaja Antti Hakala. Moninainen kehityskaari yli 70-vuotiaalla opistolla!

Kategoriakokoukset pidettiin vetäjien johdolla ennen luontokävelyämme; näistä kokouksista kuulemme lisää myöhemmin.

Luontokävelyllä nautittiin järvimaisemasta ja se järjestettiin hyväntekeväisyyskävelynä, kohteena Mannerheimin Lastensuojeluliitto. Tilille FI64 5789 5420 0200 05 voi vielä maksaa omantunnon mukaan, jos se unohtui.

Illallinen Villa Erikissä kruunasi päivän – mainio miljöö, seura ja puheensorina valtasi salin, toki nauruakin riitti! Jussi kiitti yhdistyksen pitkäaikaista ”Muumi-mammaa”, sihteeriämme Tuulaa niin huolenpidosta kuin pitkästä työrupeamasta. Kiitospuheessaan Tuula muisteli niin alkutaipaletta, kommelluksia matkan varrelta kuin ilon hetkiäkin.

Tiistai-aamun aloitimme rautaisannoksella alamme ammattilaisilta  – best practise caset eri kategorioidemme osalta olivat erinomaisia esimerkkejä mihin alamme taipuu ja pystyy!

• Anu Kärkkäinen, Lahden vastuullisen kokouksen 7 askelta
  • Anna Suominen, Case Pikku-Finlandia: Miten Finlandia-talo onnistui lanseeraamaan menestyksekkään väistötilan Finlandia-talon perusparannuksen ajaksi?
  • Monika Birkle, Parhaat käytänteet hybriditapahtumissa

Kongressien tulevaisuus

Ines Antti-Poika, Finland Convention Bureau, esitteli kongressitilastoja ja ylpeydellä voimme kertoa asiakkaillemme Suomen olevan Pohjoismaiden suosituin kongressikohde. Hän myös valaisi kongressien tulevaisuutta ja tilastoinnin tärkeyttä myös kansainvälisen markkinoinnin kannalta.

Hyvinvointi

Eerikkilän Aleksi Tossavainen herätteli meitä kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin saloihin ja jaksamisen kehittämiseen;  se ei meiltä paljon vaadi, 1% lisää liikuntaa päivässä tai terveellisempää ruokaa, viiden minuutin päivittäinen happihyppely jne.

Esitykset, jotka puhujat antoivat käyttöömme, löytyvät jäsensivustolta. Lämmin kiitos kaikille osallistujille ja puhujille!

Aurinkoista syksyn jatkoa!

Pia Sihvonen, CNF hallituksen koulutusvastaava