Suo, kuokka ja CNF

Aiheet:

Kun katselen taaksepäin kauttani CNF ry:n hallituksen puheenjohtajana, huomaan, että aika on kulunut nopeasti. Vaikka olenkin vain kuntourheilija, jolla on enemmän tahtoa kuin taitoa, jaksotan silti asioita olympiadeissa, nyt siis tuli täyteen minun neljä vuottani yhdistyksen hallituksessa.  Muistellessa taaksepäin kohtaamiset, ideoinnit ja reissut nousevat päällimmäisiksi siitäkin huolimatta, että oikeastaan vuosi 2023 on ollut ainoa täysi toimintavuosi, jolloin koronarajoitukset eivät ole olleet luomassa epävarmuutta yhdistyksen toiminnan suunnitteluun.

Osloon olimme alun perin menossa jo keväällä 2020, jolloin maaliskuussa kuitenkin jysähti koronapommi.  Muokkasimme suunnitelmia lennosta, josko matkamme olisikin kohdistunut Lappiin. Sinnekään emme lopulta päässet… Näitä suunnitelmia, sopivia kohteita ja hyviä benchmark-matkan aihioita riittää yhdistyksen arkistoissa pengottavaksi myös tulevaisuuteen. Ehkä joskus matkakohteeksi päätyy hallituksen kestosuosikki Havaiji – kuka tietää pallo on heitetty uudelle hallitukselle.

Vuoden vaihteessa siis päättyi minun aikakauteni, ja on aika siirtää hallinnollinen kapula uusiin osaaviin käsiin. Ilokseni voin todeta, että yhdistys on saanut valovoimaisen uuden hallituksen ja puheenjohtajan alan näköalapaikalta Finlandiatalosta. Tervetuloa yhdistyksen puikkoihin hallituksen puheenjohtaja Anna Suominen! Täällä odotellaan jo vesi kielellä millaisia herkkuja CNF meille tulevaisuudessa tarjoaa.

Haluan osoittaa kiitokseni jokaiselle hallituksen jäsenelle oman puheenjohtajuuteni aikana. Yksikään kokous tai tapahtumapäivä teidän kanssanne ei tuntunut työltä. Kristina, Johanna, Christel, Jenniina, Riina, Pia, Mira, Kaiju, Juha ja Charissa – teitte yhdessä työskentelystä kitkatonta ja mutkatonta, vaikka ajoittain nuijamies kiirehtikin kokousaikataulujen kanssa. Panoksenne on ollut arvokas, ja yhdessä olemme rakentaneet ikimuistoisia tapahtumia Dublinista Kolille.

Kun on päästy kiittämisen makuun niin seuraavana vuoronsa saa yhdistyksen sihteerinä toiminut Tuula, joka osoitti poikkeuksellista kykyä ennakoida hallituksen tarpeita toimien kuin jedimestari, joka aistii voiman värähtelyt etukäteen. Tämän ansiosta hallitustyöskentely on ollut tehokasta ja antanut meille hallituksen jäsenille mahdollisuuden keskittyä olennaiseen – yhdistyksen menestykseen ja jäsenten tarpeisiin. Tuulan ansiokasta työtä on syksystä asti jatkanut Mari, joka on energiallaan ja järjestelykyvyllään tehnyt suuren vaikutuksen. Yhdistyksemme on hyvissä käsissä!

Erityinen kiitos jäsenistölle, joka on ollut osallistuvaa ja antanut palautetta yhteisistä tapahtumistamme. Jokainen ajatus, idea ja kehitysehdotus on otettu vakavasti, ja olemme yhdessä tehneet tapahtumasisällöistä entistäkin houkuttelevampia ja opettavaisempia. CNF ry on mielestäni ainutkertainen kokonaisuus, jossa ovat destinaatiot, venuet ja palvelut saman sateenvarjon alla vaihtamassa ajatuksia ja kokemuksia. Tämä yhteisö tuottaa arvoa, jota ei voi mitata rahassa. Sen mahdollistaa jäsenistö, josta löytyvät toimialan syvän pään osaajat hommaan kuin hommaan. Tiirismaan maston kokoinen kiitos siis teille, että olette jakaneet tapahtumissamme osaamista, aikaa ja ammattitaitoa. Yhdessä olemme enemmän.

Kevät CNF ry:ssä jatkuu perinteiseen tapaan kevätkokouksen ja Oslon benchmark-matkan merkeissä. Nämä tapahtumat eivät ole vain mahdollisuus verkostoitua, vaan myös tilaisuus oppia alan kärkitoimijoilta ja nauttia yhdistyksemme tarjoamista palveluista jäsenenä. Tulevaisuus näyttää lupaavalta, ja aion hyödyntää näitä tilaisuuksia täysillä.

Lopuksi haluan siteerata erästä mäkihyppylegendaa: “Jokainen tsäänssi on mahdollisuus.” Tämä lausahdus kiteyttää ajatukseni tästä matkasta. Jokainen haaste, kohtaaminen ja tapahtuma on mahdollisuus oppia ja kasvaa.

Kiitos, että olette olleet mukana tässä tarinassa.

Törmäillään!

Ystävällisin terveisin,